
Alles wat je moet weten over SEPA incasso bij Qoders
​
Bij Qoders gebruiken wij voor maandelijkse abonnementen en verekening van pay-per-use cloud diensten (zoals server hosting) een SEPA incasso (Single Euro Payments Area). Dit is de enige manier om maandelijkse abonnementen en pay-per-use cloud diensten te betalen.
Een alternatief is om jaarabonnementen of gereserveerde capaciteit af te nemen, welke betaald kunnen worden via bankoverschrijving, iDeal, of creditcard betaling. Bel of mail ons voor meer informatie over reserveringen en jaarabonnementen.
​
Indien je toch gebruik wilt maken van maandelijkse betalingen, dan hebben wij een SEPA registratie en machtiging nodig om de gelden te kunnen incasseren. De precieze procedure verschilt per bank. Op deze pagina kun je terugvinden hoe je dit moet regelen.
​
Wij maken gebruik van Mollie voor onze betaaldiensten. Je zult op de verschillende formulieren en in de feitelijke incassos verwijzigen terugvinden naar Stichting Mollie Payments met incassant id: NL08ZZZ502057730000. In de omschrijving van de incasso zal verder verwezen worden naar QodersCommunityAbonnementen en ons factuurnummer.
​
SEPA machtiging downloaden en ondertekenen
Mollie is de incassant en hun bank zal pas incasseren wanneer zij een ondertekende machtiging hebben ontvangen. Dit gaat als volgt:
​
-
Download het machtigingsformulier.
-
Vul het het machtigingformulier volledig in en stuur deze per post naar:
The Qoders Community
Giekwerf 11
2725DV Zoetermeer
-
Stuur een kopie van het machtigingsformulier via email op naar administratie@qoders.nl
-
Wij vragen jou om de incasso te bevestigen via een iDeal betaling van 1 cent. Dit is om een machtiging aan het Mollie betaalsysteem af te geven.
-
In sommige gevallen moet je bij zakelijke rekeningen een incassant toestemming geven om te incasseren. Dit verschilt per bank. Om te voorkomen dat er de incasso niet mislukt adviseren wij je om dit na te vragen bij jouw bank.
​
Let op!
Bij de SEPA incasso is het belangrijk op te weten dat:
​
-
De SEPA incasso kent terugboekingsrecht. Dit betekent dat je bedragen die geïncasseerd zijn, kunt laten terugboeken nadat ze van jouw rekening zijn afgeschreven. Wij vragen je in geval van een onterechte incasso niet terug te boeken, maar direct contact met ons op te nemen. Wij regelen het meteen voor je en zoeken uit waarom de incasso niet klopt en zorgen ervoor dat het niet nogmaals gebeurt.
-
Aan storneringen of mislukte incassos zitten kosten verbonden. Deze kosten verschillen per bank. Mocht een incasso mislukken of storneren dan berekenen wij de kosten aan jou door. We zullen dit vermelden op de volgende factuur en meenemen in de volgende incasso.
​
Bij vragen of onduidelijkheden, bel ons op +31 (0)79 799 6533, of mail ons op administratie@qoders.nl